neděle 22. září 2013

Houbová čalamáda


Tato houbová čalamáda je doslova skvost nakládámí mé maminky, za sychravých večeru, kdy mate k večeři grilovanou kotletu s touto čalamádou je neskutečný chuťový zážitek. Když jsem letos byla s přítelem na houbách a napadlo mě že by jsem je mohla zavařit prosil mě aby jsem je zavařila tak jak je zavařuje moje mamka. A nyní jsou na světě. A co na ně je potřeba: 

  • 2 kg hub
  • 900 g zelené papriky
  • 600 g cibule
  • 1/4 litru oleje
  • kečup
A jak na to, houby nakrájíme na kousky jak nám přijdou pod ruku a jak je máme rádi, zelené papriky a cibuli nakrájíme na tenké plátky na měsíčky a vše i s olejem a kečupem v míse smícháme dohromady a naplníme sklenice tím to nekončí.

Teplí nálev na zalití
  • 2 dcl vody 
  • 4 dcl octa
  • 60 g soli
  • 300 g cukru
  • 6 ks bobkového listu
  • 6 ks nového koření
  • 6 ks černého pepře
  • 6 ks hřebíčku
To vše krátce povaříme a zalijeme sklenice tímto nálevem opět podle vkusu a chuti lze s kořením i bez něho. Já preferuji s chuť se vice rozleží a rozvine.
Sklenice neuzavíráme a dáme je vařit do hrnce který je do poloviny plny vody, na dne máme utěrku, která brání prasknutí sklenic aby nebyli v přímém kontaktu s hrncem. Vařime cca 30 min.Po třiceti min. uzavřeme víčkem a vaříme ješte 10 min po té je vyndáme z vodní lázně a postavime je přes noc víčkem dolu.


Bon appétit

1 komentář:

  1. :-) moc mě těší , že mému skoro zeťákovi chutná od skoro tchýně :-))) MTR mamka

    OdpovědětVymazat