středa 23. října 2013

sacher savoy

podle mého nejlepší desert co existuje konečně jsem našla recept podle kterého chutná velmi podobně, tak jak ve Vídni.
ten investovaný čas se vyplatí do toho dát...

KORPUS
  • 200 g másla
  • 250 g cukru krupice
  • 10 vajec- žloutky bílky zvlášť
  • 135 g horké čokolády min. 60%
  • 100 g jemné stouhanky
  • 60 g hladké mouky
  • 40 g kakaa
  • špetka soli
Nahřáté máslo ale ne rozpuštěné šleháme s 2/3 cukru do bílé pěny,postupně přidáváme žloutky a dále šleháme.Do vzniklé hmoty vmícháme rozehřátou čokoládu.Z bílu si vyšleháme sníh.Do hmoty s čokoládou vmícháme suché suroviny a na konec vmícháme lehce sníh.Naplníme dortovou formu a dáme do předehřáté trouby na 170 stupňů.pečeme 50 min.Po upečení necháme den vychladnout a ztuhnout.

MERUŇKOVÁ MARMELÁDA

  • merunková marmeláda viz zavařování
  • špetka muškátového ořišku
  • špetka skořice
Vše smícháme dohromady...Korpus si rozřízneme na půlku kdo chce a má ho dostatečně vysoký tak na třetiny a naplníme marmeládou.Sestavíme korpus a zatížíme ho hrncem s vodou nebojte se ale je to potřeba aby se dostala marmeláda i do míst v něm aby vám to pak nejezdilo a necháme přes noc aby se tím nasákl.

ČOKOLÁDOVÁ POLEVA

  • 100 ml vody
  • 200g krupicového cukru
  • 250 g horké čokolády min 60%
vodu s cukrem si dáme do hrnce a a připravíme si cukerný rozvar a necháme trochu vychladnou poté do něho vmícháme rozpuštěnou čokoládu.Celou čokoládu necháme vychladit na pokojovou teplotu a potahujeme tím dort.Korpus jsem mela na roštu z trouby a pod ním pečící papír aby jsem mohla na dort dat každou kapku užasné čokolády která dela sach sachrem.


Bon Apettít

5 komentářů:

  1. Sbíhají se mi sliny jak čtu recept - myslím, že víkend to jistí. Dííííky za něj :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu to stojí za to.Sousedka pronesla že ho také dělá a že přinese ten svůj a dáme soutěž čí je lepší.Po prvním soustě cituji...Tak na to seru sem tahat ten muj....Ten večer si odnesla i pro přítele a druhy den přišla opět a neodmítla saher...A to je pak balzám na duši když vidíte jak chutná a jak si lidi přidávají.

      Vymazat
  2. Tak so Sacherkou mám veselé skúsenosti, keď sme sa do nej pustili s bratom na gympli. Naše prvé samostatné pečenie...netušili sme, čo znamená miešať do zhustnutia - také recepty sú pre začiatočníkov trochu zavádzajúce. Tento recepis však také nejasnosti neobsahuje - aspoň na prvý pohľad, možno praktická skúška by dokázala opak. :D A tak ukladám do pamäti a možno raz vyskúšam. Horšie je, že pri pečení je experimentovanie a obmena a vynechanie surovín dosť kritické. :D
    Vďaka za jednoduchý recept (na prvý pohľad).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tento recept je jednoduchý i já jsem ho na poprvé zvládla.Jen je časově náročný a ke všemu když už clověk ví jak je užasny tak nevím nevím zda příště to budu dělat takto dlouho ale za to proležení to opravdu stálo.Moje první vaření bylo s mamkou po chatu když jsem byla au-pair v Německu brečela jsem že mam hlad ak jsme se pustili do svíčkové zabralo to cely den a ve finále jsem zjistila že němci nemají houskový knedlík. :D...Ale nikdo z nás na své poprvé nezapomene... :D

      Vymazat
  3. To vypadá hodně dobře. Snad se do něj taky pustím.

    OdpovědětVymazat